Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij
  • 1

Onderwerp: Sri Lanka

Sri Lanka 10 juli 2012 08:13 #76010

Hi,

Ga eind augustus 3 weken naar Sri Lanka surfen! Iemand tips?
Wil ook gaan reizen. Nu twijfel ik of ik mijn surfboard meeneem, kun je daar goed mee reizen? Of kan ik die ergens makkelijk achterlaten wen weer oppikken?

Hoor graag! Thanks!

Re: Sri Lanka 11 juli 2012 18:39 #76013

Hoi,
Ik ben zelf 2 jaar geleden in Sri Lanka geweest maar ben toen echt alleen 3 weken gaan surfen. Ik kan je dus ook alleen maar vertellen hoe het naar Arugambay toe ging en in Arugambay.
In de periode augustus is trouwens de beste swell aan de oostkust (Arugambay) en is de westkust (Hikkaduwa) redelijk flat.
Zodra je het vliegveld uitkomt staan er allemaal taxibusjes klaar om je naar je bestemming te brengen. Zodra ze je surfboard zien gaan ze er vanuit dat je naar Arugambay wilt. Ik heb toen een busje gedeeld (om kosten te besparen) met een paar surfers (lopen overal rond) en wij zijn toen in 8uur naar de oostkust gereden. Ik heb ook mijn eigen boardje meegenomen (7.6). Het vervoer is geen enkel probleem want echt bijna iedereen neemt zijn eigen board mee.
Wat je je eigenlijk moet afvragen is of je op surfvakantie gaat en dan hier en daar wat wilt reizen of dat je op vakantie gaat en af en toe wilt surfen. Mocht je dat laatste willen doen dan kan je misschien beter een boardje proberen te huren (al zijn die vaak wel erg kut)
In principe zullen ze je altijd willen vervoeren met je board want geld is geld maar ik kan me voorstellen dat als je maar een paar keer in die drie weken bij surfbare breaks komt het best vervelend kan zijn om een board mee te sjouwen. Wat je kan doen mocht je echt veel willen gaan reizen met je board is van die softracks meenemen. Die kan je heel makkelijk op elke auto binden en dan kan je altijd je board mee nemen.
In Arugambay zelf is iedereen ingesteld op surfers (er is ook niet veel anders te doen dan surfen) en rijden tuktuks je naar de verschillende breaks.
Mocht je nu wel Arugambay als basis gebruiken en vandaar uit het land een paar keer ingaan dan kan je zeker je board achterlaten bij de familie van het hutje dat je huurt. Bijna alle slaapgelegenheden in Arugambay worden gerund door plaatselijke families die vaak erg aardig en behulpzaam zijn. Dus dan is je board achterlaten geen probleem. Helemaal niet als je zegt dat je weer bij ze terugkomt om te slapen.(check www.arugambay.com!)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
O ja nog een tip, neem surfschoentjes mee als je naar Arugambay gaat. Als je wilt surfen bij de mainpoint dan moet je over oud koraal lopen. Bij de rest van de breaks is het allemaal zand.
Veel surfplezier!
Jair
  • Izzy
  • Afwezig
  • Grommet
Je hebt een bedankje ontvangen van: Koreaflyfisher
  • 1
Moderators: tsunamigod, Rodney, king77, Onno*

Facebook vrienden

Twitter volgers

Colofon

Stuur jouw surfnieuws in
Ontmoet surfers en wordt lid
Contact opnemen met de redactie
Adverteren? Dat kan!
Voeg ons toe aan je favorieten

Copyright © 1999 - 2013 Alle Rechten voorbehouden - Surfholland.nl & Ultimate-snowboarding.com zijn met 20.000+ geregistreerde boarders het grootste boarders netwerk van de Benelux!