Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Wat voor board kopen.
(1 bekijken) (1) Gast
  • 1

Onderwerp: Wat voor board kopen.

Wat voor board kopen. 24 juli 2012 18:14 #76050

Hallo,

Ik wil graag een eigen board kopen zodat ik het gewoon heel wat vaker kan gaan doen, en dit me sport kan gaan worden. Een wetsuit heb ik al.

Ik heb 2x les gehad, en 1x zelf plankje gehuurd. Nou ben ik dus wel echt een beginner, maar geloof ik wel dat ik er aanleg voor heb (heel goed evenwicht, en goede snowboarer), staan lukte dan ook gelijk de eerste x proberen. Dus wil ik wel een beetje een board kopen waar ik goed mee beter kan worden.
Ik kon me ook op het board verplaatse, en koprol aan het einde doen:P.
Ik ben 1.58, en 43 kg.
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan kopen?

Re: Wat voor board kopen. 25 juli 2012 11:11 #76052

Hey Jitske,

Je begint altijd met een lekker groot board, zodat je meer stabiliteit hebt. Meestal minstens een 7,9".

Maar omdat je niet heel lang bent en je vrij licht bent, en het je nu al een beetje lukt, zou ik zeggen neem minstens een 7,3" beginnersboard. 7.6" ofzo.

Maar het slimste om te doen is een paar keer een board huren en dan zelf kijken op welke boardlengte je je het lekkerst voelt.

Succes!
Jean-Paul

Re: Wat voor board kopen. 27 juli 2012 16:19 #76060

Ik ben nog steeds gelukkig met m'n NSP 7 10 wat ik had als eerste board, heb inmiddels een kleiner board erbij. Maar morgen bijvoorbeeld weet ik dat ik veel plezier ga hebben van die 7 10 met die Nederlandse golfjes. Haha, wat bedoel je trouwens met die koprol?
  • BlackShore
  • Afwezig
  • Gervorderde surfer
  • 1
Moderators: tsunamigod, king77, Onno*

Facebook vrienden

Twitter volgers

Colofon

Stuur jouw surfnieuws in
Ontmoet surfers en wordt lid
Contact opnemen met de redactie
Adverteren? Dat kan!
Voeg ons toe aan je favorieten

Copyright © 1999 - 2013 Alle Rechten voorbehouden - Surfholland.nl & Ultimate-snowboarding.com zijn met 20.000+ geregistreerde boarders het grootste boarders netwerk van de Benelux!