Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Hoe je surfboard mooi laten glanzen?
(1 bekijken) (1) Gast
  • 1

Onderwerp: Hoe je surfboard mooi laten glanzen?

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 02 sep 2010 20:26 #74525

He shapers,

Hoe kan ik mijn surfboards mooi laten glimmen.
Normaal gesproken doe ik een hotcoat en dan schuur ik die op tot 400p nat. Als je geen kleur in je laminaat hebt dan zie je niet dat je top laag echt dof is. Hij glimt ook niet maar een beetje er tussen in. Nu heb ik een boardje met pigment gemaakt en weer tot 400p geschuurd en nu is hij wel mooi glad maar niet glanzend. Nu vraag ik mij af hoe je hem mooi kan laten glanzen.
Ik lamineer met epoxy. Zou ik een polyester+styreen glosscoat moeten doen en dan polijsten met commandant m3? Of kan je de epoxy hotcoat polijsten? Hoorde dat je epoxy nooit zo mooi als polyester kan krijgen. Of doet iemand anders het nog anders. Ik ben voornamelijk shortboards aan het maken, maar ik wil ze zo licht mogelijk, vandaar dat ik nooit een glosscoat heb gedaan.
Ik hoor graag alle ideeën of opmerkingen! Hoe doen jullie het?
Bedankt.

Peter
  • Rupertp
  • Afwezig
  • Kook

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 03 sep 2010 10:50 #74528

Have you tried one of these great products?

• nebasha
  • Afwezig
  • Grommet

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 07 sep 2010 12:10 #74545

oh no! someone ate spaghetti in the shower again!

Vraagje, waarom wil je je board laten glimmen? Is mat niet het nieuwe nu?
  • Arthoer
  • Afwezig
  • Semi pro
Hier kun je een persoonlijke handtekening opmaken deze zal te lezen zijn in je berichten en op jouw Surfpagina.

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 07 sep 2010 13:03 #74550

Nou...

Ik zou graag beetje dingen willen proberen, heb nu al 4 boardjes die mat zijn. Lijkt me ook leuk 1tje een keer lekker te laten glanzen.
  • Rupertp
  • Afwezig
  • Kook

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 07 sep 2010 14:03 #74551

Nou ik zie hier advertenties staan over boten polijsten enzo, misschien kan je het daar vragen haha
  • Arthoer
  • Afwezig
  • Semi pro
Hier kun je een persoonlijke handtekening opmaken deze zal te lezen zijn in je berichten en op jouw Surfpagina.

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 07 sep 2010 23:26 #74557

www.commandant.nl/

van laag naar hoger getal in volgorder gebruiken.
sommige kunnen met de hand maar de 7 zou ik al met so'n schapenvachtje op je schuurmachine doen. instructies staan op t product. niet te snel met je haakse slijper opboenen want t kan te warm worden.
polish is echt finishing touch, geinig om te doen.

je kan ook nat schuren met heel fijne korrel en dan ineens de 7. ipv eerst de 4 en dan de 7.
de 4 is meer een soort fijne schuurpasta..
(ik weet niet eens welke nummers of andere polish producten er allemaal zijn maar er zijn meer wegen die naar rome leiden) je kan ook ff op polish surfboard zoeken op vimeo of google.
alles staat op t net he!
etc

wijst zich vanzelf
geniet ervan
  • HesOner
  • Afwezig
  • Gervorderde surfer

Hoe je surfboard mooi laten glanzen? 07 sep 2010 23:38 #74558

Hey peter!

Wat ik doe is ik gebruik DD lak. En dan heb je echt een GLOSSY Coat. Is perfect. Ook UV bestendig dit was eigenlijk mijn primaire reden om dit te gebruik. 1 laagje is echter al voldoende dus kwa gewocht valt het wel mee. Aan brengen met en vilt rollertje om het zonder luchtbelltjes haartjes of reliëf aan te brengen.

Succes en we zien de foto's van je boardjes toch wel voorbij komen he?

Kiki
  • kiki
  • Afwezig
  • Gervorderde surfer
  • 1
Moderators: tsunamigod, Rodney, king77, Onno*

Facebook vrienden

Twitter volgers

Colofon

Stuur jouw surfnieuws in
Ontmoet surfers en wordt lid
Contact opnemen met de redactie
Adverteren? Dat kan!
Voeg ons toe aan je favorieten

Copyright © 1999 - 2012 Alle Rechten voorbehouden - Surfholland.nl & Ultimate-snowboarding.com zijn met 20.000+ geregistreerde boarders het grootste boarders netwerk van de Benelux!

Deze website is onderdeel van het netwerk van Manao